1398-01-08 07:00
657
0
62180
گزارشی از خسارات سیلاب به مدارس گلستان؛

256 مدرسه آسیب دید/ تلاش ها برای بازگشایی مدارس ادامه دارد/تامین کتب درسی دانش آموزان سیل زده

مدیرکل آموزش و پرورش از خسارت به 256 مدرسه استان خبرداد و گفت: تلاش ها برای بازگشایی مدارس تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما؛  احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان امروز در حاشیه جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  درجریان سیل وطوفان اخیربیشترین مشکل رادرشهرستان آق قلاوگنبد داشتیم که باید همگی تمام همت خودرابه کارببندیم تامدارس رابرای حضور دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروزی آماده کنیم.

تمهید مقدمات برای تأمین کتاب دانش آموزان سیل زده

وی از تمهید مقدمات برای تأمین کتاب دانش آموزان سیل زده خبر داد و گفت: در زمینه تامین نوشت افزار  نیز هماهنگی‌هایی شده است ولی نیاز داریم تا خیرین در این زمینه کمک بیشتری داشته باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در جریان این سیل تعداد فراوانی از مدارس ما، به استان سیل‌زدگان و نیروهای امدادی اختصاص داده شد که ساماندهی این موضوع کار بسیار دشواری بود که بنده به سهم خود از همه کسانی که در این زمینه زحمت کشیدند تشکر می کنم.

گوهری راد اقدامات مشاورهای برای کاهش بحران های روحی و روانی را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش گلستان برای کاهش آسیب‌های کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

وی افزود: فرهنگیان و دانش آموزان استان از روز اول در کنار مردم سیل زده و مشغول خدمت رسانی به آنها بوده اند .

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان  مدیریت بحران را یک هنر خواند و گفت:  مسئولین باید از این هنر برخوردار باشند که اگر نباشند خسارت آن متوجه مردم خواهد بود.

 گوهری راد با نام بردن از یکی از مدیران مدرسه در گنبدکاووس ادامه داد: طی بازدیدهایی که داشتیم در مدرسه ولی محمدی گنبد کاووس بیش از ۱ متر آب در مدرسه و کلاس ها قرار داشت که مدیر این مدرسه علاوه بر تخلیه آب و تمیز نمودن مدرسه،  پانسیون دانش آموزی برای حضور بچه ها در مدرسه و مطالعه برای کنکور را ایجاد کرده که این کاربه معنایواقعی،نشان ازمدیریت بحران یک مدیر مدرسه داشت.

256 مدرسه در سیل آسیب دید

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در ادامه گفت: ۲۵۶ فضای آموزشی در جریان سیل و طوفان اخیر آموزش و پرورش از نظر فضا و تجهیزات آسیب دید .

وی ادامه داد: با بررسی‌های میدانی، آسیب‌های وارده به هر فضا را احصا نموده ایم و تلاش می‌کنیم تا بعد از تعطیلات این فضاهای آموزشی آماده پذیرایی از دانش آموزان باشد.

اقدامات مشاوره ای برای کاهش بحران های روحی و روانی

محبوبه رجب نسب مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان  هم بیان کرد:  به منظور کنترل بحران های روانی کودکان و نوجوانان با هدف امداد فرهنگی گروه پیک امید از تهران به استان گلستان اعزام شد .

وی افزود: این گروه  با داشتن تماشاخانه و کتابخانه سیار برنامه های مفرح و شادی را در کمپ‌های اسکان سیل زدگان اجرا و بسته های فرهنگی را در بین آنها توزیع کرد.

خیرین برای جبران خسارت سیل کمک کنند

 محمد حسین کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان نیز از اعلام آمادگی چند خیر مدرسه ساز برای کمک به مدارس خبر داد و گفت: با توجه به میزان خسارت ها به دنبال جذب خیر از سراسر کشور بوده ایم و استدعا داریم تا به ما در این زمینه کمک نمایند.

وی شماره حساب ۵۷۵۷ بانک ملی به نام مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان را آماده دریافت کمک های ریالی هموطنان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.